Vytvorenie marketingového plánu predaja
Ako písať reklamný text
Reklamný text na inzerciu nehnuteľnosti
Hovoriť potenciálnym kupujúcim to, čo chcú počuť.
Ale: Hovoriť toľko, aby to vyvolalo ich zvedavosť po podrobnejších informáciách o nehnuteľnosti, ktoré získajú už iba osobne - od Vás a pri prehliadke nehnuteľnosti.
Čo chcú potenciálni kupujúci vedieť z každého inzerátu okamžite:
- Cenu
- Lokalitu
- Počet miestnosti
Čo nechceme my:
Nechceme povedať v inzeráte toľko informácií, že potenciálny kupujúci vylúči nami ponúkanú nehnuteľnosť z ďalšieho uvažovania ešte pred tým, než s nami bude hovoriť a uvidí nehnuteľnosť.
Známa pravda:
Kupujúci často kúpi nehnuteľnosť, ktorá je úplne odlišná od jeho pôvodnej predstavy. PRETO JE VEĽMI DÔLEŽITÉ POZRIEŤ!
Najväčšia okamžitá zrejmá výhoda, ktorá zaujme: Vlastník ponúka...
Text k reklame, kde sa môžete viac rozpísať, hlavne internet:
Prvý riadok, pokiaľ nie je nadefinované, toto je nejdôležitejšie: Vlastník. Lokalita, cena, typ nehnuteľnosti, počet miestností
Ďalej:
CHCEME UPÚTAŤ POZORNOSŤ
(pokiaľ nie je napísané vo fotografii) výstižný jedno- až cca. troj slovný titulok. Titulok by mal byť výstižný a kreatívny. Vyberte čokoľvek, čo je na dome jedinečné alebo zaujímavé a použijte to v titulku. Tým je potrebné začať. Definujte kľúčové výhody a charakteristiky Vašej nehnuteľnosti. Pokiaľ je nehnuteľnosť zaujímavá z viacerých hľadísk, vyberte to hľadisko, o ktorom sa domnievate, že by mohlo byť najväčším stimulom, najväčšou výhodou na prehliadku pre viacerých kupujúcich. Ide o charakteristiky z prvého riadku (napr. najlepšia lokalita v Bratislave, štýlový dom, cena Vás poteší najviac apod..).
Kupujúci vždy budú reagovať na „dobrú cenu“. To spustí lavínu záujemcov o prehliadku. Je dobré teda začať týmto. Tzn. zmieniť sa, že o cene je možné jednať, alebo financovanie nehnuteľnosti úverom je možné (predjednané, zariadené, k dispozícii). Slová o možnosti financovania úverom sú pre mnohých kupujúcich atraktívne, pretože to častokrát býva „kameňom úrazu“ v celom procese kúpy nehnuteľnosti. Pokiaľ je k dispozícii finančný poradca, ktorý môže urobiť skutočne dobrú ponuku financovania, tak je vhodné spomenúť i to. Napr.: Vynikajúci spôsob financovania, financovanie, ktoré si môže dovoliť každý..atď.)
Pokiaľ je na nehnuteľnosti najzaujímavejšia lokalita, jednoducho spomeňte lokalitu (pokiaľ je atraktívnavní, zaujímavá). V prípade menej atraktívnych lokalít je potrebné trochu pracovať. Neďaleko centra, atraktívna prímestská časť, zelená časť Bratislavy, pokojná časť Žiliny, parková zóna jedna z najtichších ulíc v …atd. Cieľom je, aby sa kupujúci prišiel na nehnuteľnosť pozrieť!
Pokiaľ z týchto hľadísk nie je nehnuteľnosť tak zaujímavá, musíte hľadať ďalej, je možné použiť i detail, ale aby nehnuteľnosť bola niečím zaujímavá a jedinečná. Napr.: výborné vnútorné členenie, unikátne dvere z 18.storočia, krásne parkety po celom byte…atď.
Vnútorný text:
Dobrý text je priamy, k jadru veci. Tzn. teraz je čas na popis a charakteristiku danej nehnuteľnosti. Začíname počtom miestností, nasleduje garáž, záhrada, plot, pokojná ulica atd.. Pokiaľ bola renovácia alebo prestavba, tak zmienka o tom by mala teraz nasledovať… Tu záleží na celkovom charaktere nehnuteľnosti a či ju máte v úmysle prezentovať ako relatívne zánovnú, modernizovanú, alebo na rekonštrukciu (v tom prípade, zmienka o modernizácii niektorých jednotlivých častí nedáva príliš zmysel). Ďalšie charakteristiky, stojace za zmienku sú napr. balkón, terasa, krb a pod.
Nespomínajte všetky charakteristiky domu, ktoré sa Vám zdajú dôležité alebo atraktívne! Zvlášť tie, ktoré sú vecou osobného vkusu, názoru, subjektívneho pohľadu.
Najefektívnejšie reklamy sú také, ktoré sú krátke, jednoduché a nezastrašujúce. Také spĺňajú tu najdôležitejšiu úlohu a to, že hovoria kupujúcemu čo chce počuť a pritom mu neposkytnú dôvod na vylúčenie nehnuteľnosti z ďalšieho výberu.
Ďalšie tipy na písanie vnútorného textu:
- Zamyslite sa na tým, prečo ste si kúpili túto nehnuteľnosť a vytvorte z toho 4-5 najzaujímavejších výhod. Výhody sformulujte do krátkych výstižných spojení.
- Myslite na emócie. Emócie pri kúpe nehnuteľnosti sú rozhodujúcim faktorom rozhodnutia. Je potrebné s nimi pracovať od počiatku. Vytvárajte túžbu. Prečítať inzerát, vidieť nehnuteľnosť, vlastniť nehnuteľnosť.
- Vyzvite záujemcov k akcii. Volajte ešte dnes, neváhajte nás kontaktovať, máte záujem? Volajte.
- Používajte akčné frázy. Obmedzený čas, rýchle konanie zľava, mimoriadna príležitosť apod.
Zhrnutie:
- Vlastník ponúka na predaj.
- Tak toto to je. Toto je tá naša nehnuteľnosť.
- Kvôli tomuto môže byť dobrá pre Vás.
- A toto máte urobiť.
Teoretický príklad: Vlastník ponúka: Lokalita, veľkosť, cena…………….prvý riadok, event. veľkosť môže byť v druhom a cena na konci inzerátu. Základný popis nehnuteľnosti: materiál stavby, poschodie, počet poschodí, garáž, popis okolia, možnosti financovania, kontakt.
Praktický príklad riadkového oznamu do lokálnych alebo inzertných novín:
Vlastník ponúka: Slnečný 3+1, širšie centrum Bratislavy/ alebo: širšie centrum Bratislavy, slnečný 3+1, majiteľ
74 m2, tehla, 4p. s výťahom, balkón, výhľad do záhrady
Tichá ulica, príjemní susedia. Renovovaná kúpeľňa.
Cena: 70 000 EUR
www.vlastnici.cz id: 12343
Tel: 234234234